השיעור המשמעותי של תלמידי 'לפיד- מודיעין'

השיעור המשמעותי של תלמידי 'לפיד- מודיעין'

רוצים להתנדב, מעוניינים להיות מעורבים: תלמידי ישיבת לפיד- מודיעין סיימו שלב נוסף בתהליך מיזם 'תיקון עולם- ביחד זה אחד', כ 200 תלמידים סיירו השבוע במרכז עלה בירושלים, ובהמשך- קיימו בבית הספר דיון קבוצתי בנושאי נגישות, מודעות חברתית, תחושות ותובנות בנושאי הכרת מוגבלות ונגישות

 

ב- 3 סיורים למדו על צרכים מיוחדים להם נזקקים אנשים עם מוגבלות, התלמידים ביקרו בברכת 'מרכז עלה' בה נעשה שימוש באמצעים ואביזרים מיוחדים- על מנת לאפשר לדיירי 'עלה' הנאה מרבית במים ולזכות לטיפול רפואי וגופני מתאים.

 

כמו בכל סיור, בסיומו התלמידים התכנסו לשיחת סיכום, תלמידי ישיבת לפיד הוכיחו בגרות, סקרנות ועד כמה התהליך שעברו במהלך השנה במסגרת המיזם- מהווה למידה משמעותית לבני נוער שמעוניינים להיות מעורבים במהפכה לקבלת האחר, לשינוי שיח ולשילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החברה.

 

"למדנו כמה הנושא של נגישות חשוב לדיירים, לקח לחיים- לשים לב למי שבצד, לדעת שגם אותו אפשר להכניס ולשלב בחברה" סיפרו
חלק מהתלמידים התעניינו ושאלו על שירותים מותאמים וייחודיים של מרכז עלה: "למה בחרת לעבוד פה?  איך מתייחסים לדיירים, לא מתוך רחמים?
האם הם מרגישים? האם יש להם חברים? האם ישנם ילדים שהוריהם נטשו אותם או שהתרחקו מהם? איך הדיירים מביעים את עצמם?"
קבוצת תלמידים שביקשה להרחיב את ההיכרות עם אנשים עם מוגבלות- קיימה מאוחר יותר דיון כיתה בנושאים שעלו בסיור, כך נראה 8 תובנות ותחושות התלמידים על ציור מיוחד בלוח הכיתה:

"הבנתי שאפשר להתחבר", "עשה לי טוב בלב", "להודות על מה שיש לי, "רצינו לראות יותר", "רוצים מפגש של התנדבות", "רגישות לאנשים עם מוגבלות", "מודעות לסביבה", "היה קשה בהתחלה אחר כך גרם להבנה ורצון להתנדב"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *