יום שכולו עשיית טוב ולמידה משמעותית

פוסטים קשורים

יום שכולו עשיית טוב ולמידה משמעותית

בבית ספר "אור תורה- רמות" החליטו להקדיש את יריד פורים השנתי לנושא "מוגבלות והיחס הנכון לאנשים עם מוגבלות". באמצעות תחנות פעילות ומשחקים- המחישו ל-300 תלמידות בית הספר כיצד מרגיש אדם החי עם מוגבלות. בסיום היום נערך יריד שכל הכנסותיו יועברו תרומה למרכז עלה בירושלים, לרווחת דיירי ותלמידי המרכז.

 

יום הפעילות המיוחד נפתח בשיחת הכנה בה הוקרן סרט "מסע יוצא דופן למען אנשים עם מוגבלות שכלית". לאחר מכן נערכה הצגת "אני וליאור בדרך אל האור" במסגרת תכנית תיקון עולם. ליאור הלהיב את התלמידות בסיפורו המרגש, סיפר על תחושות אדם המאובחן על רצף האוטיזם וכמיטב המסורת הציג מופע להטוטים, שירה משותפת וקסמים. יחד עם הוריו עופר וזאבה חשפו כיצד המשפחה מתמודדת עם אתגרים בחיי היום יום.

 

בהכנה ליום החווייתי התלמידות התבקשו להביא- ממתקים שונים, לטובת הפעלת תחנת "ניחוש" במהלכה נדרשו לטעום ממתקים- עם כיסוי עיניים, אז לנחש או להרגיש איזה ממתק טעמו.

 

תחנה נוספת 'טאבו בפנטומימה' התקיימה כתחרות בין קבוצות. הכיתות השונות חולקו לקבוצות, מכל קבוצה נבחרו נציגות, אחת קיבלה כרטיסיה עליה רשומה מילה אותה הציגה לקבוצה המתחרה בהמחשה בלבד ובלי שימוש בשפתיים, רק בעזרת פנטומימה- משחקי ידיים ותנועות גוף, כאשר הקבוצה שהצליחה לנחש בזמן מהיר- זכתה לנקודות.

 

בתחנה אחרונה- הוצבו קערות מלאות בחיתוכי נייר, בתוכן הוחבאו סוכריות, כאשר המשימה שנדרשה היא להוציא את הסוכריות בלי להיעזר בידיים.

 

לאחר הפעילות החווייתית ומשמעותית, התלמידות התכנסו בכיתות הלימוד לדיון ושיח על סיפור חייו ופעילותו של דניאל עמית- מלחין, יוצר וזמר, משתתף תחרות המוזיקה 'אקס פקטור". עמית -שאובחן על רצף הספקטרום האוטיסטי- הלחין שירים שעוסקים בקשיים ביחס החברה כלפיו וכלפי אנשים עם מוגבלות, אחד מהם "להיות או לא לחיות" הושמע לתלמידות ומילותיו נלמדו- בעזרת דפי מילים. לסיום, התלמידות השתתפו בשיעור קצר בשפת הסימנים במהלכו התאמנו לשיר בשפת הסימנים- בית מתוך השיר "אני ואתה נשנה את העולם".

 

את הפעילות המעצימה- יום שיא ומיזם בית ספר- במסגרת 'תכנית תיקון עולם' יצרו תלמידות שכבה ט' ו- י' בהובלת נציגות פרלמנט 'תיקון עולם'- אחיה קוראל, נטע סרבי, מיכל בלאו ומעיין אהרוני.

סרט- 'מסע יוצא דופן'- רועי כץ ורפאל כהן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *