תכנית 'תיקון עולם' בכנס מנהלים של משרד החינוך: דוכני בתי ספר משתתפי התכנית

תכנית 'תיקון עולם' בכנס מנהלים של משרד החינוך: דוכני בתי ספר משתתפי התכנית

מיזם מומלץ בכנס המנהלים הארצי: בתי ספר השותפים למיזם 'תיקון עולם' הציגו דוכני מיצג לפרויקטים בתחום שילוב וקבלת אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות- שנוצרו בעקבות המיזם שפועל ב-64 בתי ספר, בהובלת עמותת עלה והאגף לחינוך על יסודי במשרד החינוך

 

הפרויקטים השונים והשפעתם החיוביים בקרב כ 10,000 בני נוער, הוצגו במסגרת כנס 'לחנך היום- ליצור את המחר' של משרד החינוך למנהלי החינוך העל יסודי- שנערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה. בכנס(14.3.18) השתתפו  מאות אנשי ונשות חינוך מהארץ ומהעולם, מנהלי בתי ספר, רכזות פעילות ומורות ממאות בתי ספר ברחבי הארץ. אורח הכבוד בכנס, מי שמכונה "שר החינוך העולמי" פרופסור אנדריאס שלייכר הגיע לדוכני 'תיקון עולם' כדי לשמוע מקרוב על מיזם 'תיקון עולם' והשפעתו על התלמידים

 

הצגת המיזמים בכנס, נועדה לעודד בתי ספר נוספים לאמץ מיזמים חינוכיים- ערכיים, דוגמת מיזם 'תיקון עולם' ומסר 'ביחד זה אחד'. 6 בתי הספר הנבחרים: תיכון נעמ"ת- פתח תקווה, חטיבת ביניים ינוח ג'ת, ישיבת בני עקיבא כפר מימון, הריאלי- הדר חיפה ותיכון הריאלי מטו"ס- חיפה, ביה"ס המר- דרכא נתיבות, ישיבת בני עקיבא כפר מימון

 

כך למשל צוות ביה"ס תיכון טכנולוגי- פ"ת הציג 5 דוגמאות מפרויקטים בעקבות מיזם תיקון עולם, בהם כסא מונגש שיצרו קבוצת העצמה משכבת כיתה ט' בתצוגה השתתפה מנהלת ביה"ס איריס רד- וינשטיין ורכזת פעילויות 'תיקון עולם' מיטל יצחק. ישיבת בני עקיבא כפר מיימון הציגה מיזם גיוס תרומות של התלמידים לטובת הפקת טקס בר מצווה לנער שמשפחתו נקלעה לקשיים כלכליים, פרויקט שנותר בעקבות העמקת שיח ההכלה, עזרה הדדית ומסר 'ביחד זה אחד' במסגרת מיזם תיקון עולם. בתצוגה השתתף מוביל פעילות 'תיקון עולם' בישיבה- הרב מסעוד עטר. ביה"ס המר- דרכא נתיבות הציג פעילות התנדבות התלמידים בגן שיש בו ילדים עם צרכים מיוחדים, השתתפות בהתרמות למשפחות נזקקות והתנדבות קבועה במרכז 'עלה נגב- נחלת ערן'

 

רכזת פעילות 'תיקון עולם בבית הספר- מיטל יצחק ניצלה את עיתוי הכנס- 'יום המעשים הטובים' לטובת הפצת המידע על מיזם 'תיקון עולם' בדרך מקורית. יצחק חילקה שוקולדים  ו'סימניות התרשמות' עליהם נכתבו ציטוטים ומשפטי השראה שתלמידי בית הספר בחרו בעקבות התהליך החינוכי: הרצאות, סדנאות ומפגשים עם אנשי עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.  'סימניות ההתרשמות' הדגימו תובנות, חוויות ורגשות של התלמידים, בהם ציטוט היסטוריונים ומנהיגים מעוררי השראה,  לצד אמירות ידוענים שחיו עם מוגבלויות ומשפטים שהתלמידים שמעו בסיורים שערכו במרכז עלה- בני ברק

 

1.זה שלאדם אין יכולת להשתמש בעיניו לא אומר שאין לו חזון(סטבי וונדר)
2.העצה שלי לאנשים עם מוגבלויות היא להתמקד בדברים שהמוגבלות אינה מונעת ממך לעשות היטב, ולא להצטער על הדברים שנמעים ממך. אל תכבלו את הרוח למגבלות הגוף(סטיבן הוקינג)
3.אני לא חושבת שהדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לי הוא לגדל ילד עם צרכים מיוחדים, אני חושבת שהדבר הגרוע ביותר הוא לגדל ילד שיתאכזר למי שיש לו צרכים מיוחדים(אם לילד עם מוגבלויות)
4.אסור לנו להניח להשקפות צרות של אנשים אחרים להגדיר מי אנחנו(סטיבן הוקינג)
5.כאב הוא כאב, שבר הוא שבר. פחד הוא המגבלה הגדולה מכולן. הוא ישתק אותך יותר מהישיבה בכיסא גלגלים(לא ידוע)

 

בדוכנים הוצגו הסברים על המיזם ותרומתם לתהליך החינוכי ולאווירה בבית הספרקרא כאן עוד- על תהליכי ההשפעה של מיזם 'תיקון עולם': 'מורים ותלמידים מספרים: מה למדנו ועשינו בעקבות 'תיקון עולם'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *