קבוצת מנהיגות מובילה שינוי בסמינריון 'תיקון עולם- ביחד זה אחד'

קבוצת מנהיגות מובילה שינוי בסמינריון 'תיקון עולם- ביחד זה אחד'

כ 100 תלמידים נבחרי מיזם 'ביחד זה אחד' השתתפו בסמינריון קבוצת מנהיגות ראשון. המטרה: גיבוש והעצמת קבוצת מנהיגות, היכרות אישית לבני נוער עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים והנעה לפעילות בסביבה הקרובה, בבית הספר וברשתות חברתיות.

 

בסמינריון שנערך ביום שלישי(20.2) באכסניית אגרון- ירושלים, במהלכו שובצו פעילות חווייתית והרצאות מקצועיות במטרה להעניק לתלמידים כלים להובלה ומנהיגות, פיתוח וקידום פעילויות רלוונטיות. נבחרי הפרלמנט 'קבוצת המנהיגות' נפגשו עם מרצים המובילים שינוי חברתי בתחום שילוב אנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, בהם אישים מעוררי השראה ובני נוער מובילי שינוי. מנהל המיזם בני חדד פתח את הסמינריון בהסבר על מטרת הקמת הפרלמנט, מהי מנהיגות וכיצד מקדמים פרויקטים בבתי הספר. הספורטאית פסקל ברקוביץ שיתפה בסיפור חייה המאתגר והתעקשותה לנצח ולהתקדם- נגד כל הסיכויים, נציגי עמותת לוטם המתמחה בהסברת נגישות בטבע- הפעילו את התלמידים בהצעת יוזמות יצירתיות להנגשת מסלולים וטיולי טבע. את יום העיון סגר עודד בלייברג- מחבר ספר 'אני והאנטנה שלי' שסיפר לבני נוער בני גילו על התמודדות ודרכים למנף קשיים ולהפוך אותם להצלחה

 


בלייברג שיתף בחוויות ואנקדוטות באורח חייו של אדם עם תסמונת טורט, סימני התסמונת, סטיגמות קיימות ומה דעתו על מה שחושבים עליו. מצד שני תיאר איך דווקא בחירתו לעסוק בצורה מוגברת בחקר וכתיבה בנושאי 'תסמונת טורט' מסייעת לו למנף את המצב לטובת מטרות והגשמת חלומו האישי: להעלות את המודעות בישראל ובעולם לתסמונת טורט ולהשפעותיה, בין השאר באמצעות הפצת מידע, כתיבת ספר, מחקרים והענקת מלגות לחוקרי מוח החוקרים את התסמונת

 

תכניות נבחרי קבוצת המנהיגות

בשלב שני, נבחרי ה'פרלמנט' קיימו פאנל- סיעור מוחות בנושאי שילוב, והדמיית פרויקטים ליישום בתחום שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים, כל זה באווירה חברתית וערכית. קבוצות המנהיגות חולקו לקבוצות תכנון פרויקטים מעשיים ב- 4 נושאים שנבחרו:

 

1 העצמת מסר מיזם 'ביחד זה אחד' באמצעות 'צעדות תיקון עולם'
2 גיוס משאבים לפעילות חברתית- ערכית: הצבת יעדים ומטרות, בניית תכנית עבודה וגיוס משאבים
3 הרחבת מעגלי התנדבות
4 הצגות משותפות לבני נוער יחד עם תלמידים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים

 

כך לדוגמה 'קבוצת צעדות ביחד זה אחד' הציעה לקיים סקר ראיונות מצולם ומשודר למשתתפי הצעדה, כאשר לבני הנוער יתאפשר להתראיין ולספר מדוע הצטרפו לצעדה, איזה לקחים ומסרים לקחו איתם בסיכום סדנאות, הרצאות וסיורי המיזם, ויוזמות מעשיות שנוצרו בעקבות המיזם. הצעה נוספת שתיושם בצעדות- הקמת קיר צילום בצורת 'לב'- סמל מרכזי 'עלה' ותנועת 'שילוב ידיים'- סמל מיזם 'ביחד זה אחד'. יוזמות התלמידים יבוצעו בצעדות ערן שיתקיימו השנה ב-5 מוקדים ברחבי הארץ, בשיתוף, הובלה והפעלה של תלמידים נבחרי פרלמנט 'ביחד זה אחד'

 

'קבוצת הצגות משותפות' גיבשה תכנית לשילוב ילדים עם מגבלות כשחקנים שווים בהצגות, הילדים ישתלבו כבר בשלב כתיבת ההצגה, תכנון, הפקה ומשחק. המסרים שהתלמידים ביקשו להעביר במסגרת ההצגה: 1. כולם שווים אבל אף אחד דומה  2. לא לשפוט אדם לפי מראה חיצוני 3. עידוד למצוינות חברתית, לא רק לימודית 4. מהי הדרך הנכונה להתגברות על קשיים 5. לכל אדם חולשות וחזקות, אך אלו לא משפחיות על עיצוב האישיות. יש הרבה מעבר למגבלה, לדוגמה: אדם שאינו יכול להזיז את היד אבל מתגלה כגאון, תלמיד שמקבל ציונים חלשים במתמטיקה אבל מפתיע ביצירה, אמנות וציור 6. תחושת רתיעה פחדים וחששות היא טבעית. לתת כלים כיצד מתגברים….לתת לכל התחושות לצוף ולעלות

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *